Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je úte črc 17, 2018 4:31 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 1:14 pm 
Offline
Nový člen

Registrován: pát úno 05, 2010 1:24 pm
Příspěvky: 6
Renault megane classic sedan 4.dv.

1.6e , 66kW, r.v. 1998

VÝMĚNA PRASKLÉ TORZNÍ TYČE - ČTYŘTORZNÍ NÁPRAVA

Nejvíce praská přední torzní tyč – to je ta zakrytovaná , když zvednete auto a zamelete s tyčema, poznáte, která je prasklá

v létě mi praskla torzní tyč, ulomila se těsně za tisícihranem. Auto sedlo asi o 5 cm na zadku níže. Přesto jsem jezdil asi 4 měsíce (a to každý den) a nezatěžoval auto. Aby torzní tyč (ulomený konec ) při nárazech necinkal, vytěsnil jsem tyč v silentbloku z pod auta zevnitř.

Po čtyřech měsících jsem se pustil do výměny torzní tyče. Koupil jsem ji přes internet v jedné prodejně v Klatovech. Prodávají náhradní díly na francouzské vozy. Cena torzní tyče 1.550,- Kč. Objednejte si hned i silentblok do zadní nápravy. Torzní tyč se rozlišuje na přední nebo zadní a levá nebo pravá. U mého typu vozu je délka torzní tyče 676 mm a počet zubu 27/26. Tyč je uložena v pouzdrech s tisícihrany a na každém konci je jiný počet zubů. Důvodem je že menší počet zubů je na menším průměru a aby šel při montáži tento konec prostrčit větším tisícihranem.

1. povolil jsem dvě spodní matice na konci prahu (drží Nápravníci ke karoserii). Å rouby je potřeba několik dnů předem prostříkávat přípravkem na rez (to stejné i v uložení torzních tyčí.). Uvnitř vozu vedle zadního sedadla sundejte plastový kryt. Pod nim je dlouhá černá podložka – pod oběma šrouby naráz. Sundat prostřední černou krytku a vyndat šrouby. Budou zarezlé v Nápravníci, tak trpělivost.

2. Uvolnit tlumič nahoře v podběhu a nápravu na levé straně na panence svěsit dolu. Malou část nápravy (která byla přidělaná ke karoserii) stáhnout. Zřejmě se vám nepovede tuto část sundat tak, aby jste nenarušili silentblok. Proto objednat hned i s tyčí.

3. Vyndání prasklé torzní tyče (větší zbylá část) ze středního dílu uložení. Někdo doporučuje něco na tyč navařit a vyrážet přes navaření ven. Někdo doporučuje nahřát pouzdro a vytáhnout tyč. Já zvolil jinou metodu. Karboflexkou jsem ze spodu do tyče vybrousil drážku, tak abych mohl do ni zasunout majzlík a vyklepával jsem ven tyč. Trvalo mi to asi 15 minut. Ze začátku to jde těžko, ale jak se to uvolní, tak to jde rychle.
Malý ulomený kousek v demontované části nápravy (ta co je přidělaná ke karoserii) jsem vyndal s obtížemi. Zase někdo doporučuje nahřátím, já to řešil hydraulickým lisem.

4. Největší problém byl s nasazením silentbloku. Průměr na trubce silentbloku, který přijde do otvoru nápravy, jsem musel upravit trpělivým pilováním a šmirglováním, aby šel pod olejem naklepat do nápravy. Po delší době se zadařilo. Silentblok nalísovaný v malé části nápravy (ta co je přidělaná ke karoserii) jsem tedy nasoukal do nápravy a nastavil podobně jako na druhé straně a zároveň tak, abych prostrčil zpět šrouby z karoserie.

5. Nápravu spojenou zpět k sobě jsem měl připravenou s částečně nasazenou torzní tyčí. Samozřejmě oba tisícihrany namazány vazelinou.
Nyní je potřeba nastavit výšku bubnu kola tak , aby po sednutí auta na zem, došlo ke zvýšení podvozku.
Od nejvyššího okraje blatníku jsem si naměřil vzdálenost ke šroubu kola (rozměr odpovídal výšce sednutého vozu), pomocí hydraulického zvedáku jsem tento rozměr navýšil, ale směrem dolu o 8 cm (při počtu 27 zubů a na vzdálenost od torzní tyče po osu kola to výpočtem dělá něco přes 8 cm na jednom zubu – 360° : 27 = 13,333333° a tangentou na vzdálenost asi 35 cm je to na výšku 8,25 cm). Našel jsem polohu, aby torzní tyč šla nasunout zároveň do obou tisícihranů (27 a 26 zubů), zastrčil jsem ji , namontoval kola a auto posadil na zem. Trefil jsem se napoprvé. Auto se na zadní nápravě zvedlo o 5 cm.
Je možné tyč znovu vytáhnout, potom náboj kola snížit třeba zase o další tři cm a zase najít polohu zastrčení torzní tyče na obou koncích. Nastavení už je potom otázkou zkoušení.
Pokud je druhá strana neprsklá, jako to bylo v mém případě, dobrá strana se zvedne také zpět do své původní polohy. Pokud měníte obě torzní tyče, musíte na obou stranách vycházet stejnou výškou snížení náboje kola a nasunutí t. tyče.

DÅ®LEŽITÉ: dá se prasklý kousek vyndat i bez rozdělávání nápravy…. Musíte mít přípravek (stahovák) a kvalitní závit na konci torzní tyče. Je to montážní závit. Pomocí přípravku vytáhnete a zbytek tyče vyndáte výše uvedeným způsobem. Pak jen dáte novou tyč a nastavíte. Pokud se vám podaří takto prasklou torzní tyč vyndat, je oprava jednoduchá a krátká. Já zvolil ten horší způsob, ale šlo to docela dobře. A je potřeba odpojit tlumič od podběhu.



[img]výkresy.jpg[/img]




 
Nejlevnější povinné ručení


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: úte lis 13, 2012 8:08 am 
Teď mi taky praskla torzka, nebo si to aspoň myslím, protože není nic prasklýho vidět. Chci se ale zeptat, jestli ti taky zůstali kola stejně "mimo" i po zvednutí na hever. Tím myslím, že auto mám vodorovně zvednuté (oba blatníky 73cm od země) ale osy kol jsou mimo, pravá strana 30cm a levá (tam to ruplo) 36cm od země.
Přikádám fotky http://ttoommaasss.rajce.idnes.cz/Kangoo
Tak se chci zeptat, jestli jsi to měl taky tak, nebo jestli mám hledat jinou závadu
A taky mi můžeš napsat, kde jsi koupil tu torzku za 1550,- pěkná cena


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2012 12:08 pm 
Offline
Diskutující člen

Registrován: stř lis 04, 2009 10:34 am
Příspěvky: 17
Bydliště: Kralupy nad vltavou
Zdravím,
mě taky torzka praskla,je to tak rok,měnil jsem celou nápravu.Zbyly mi dvě dobré torzky,dlouhá a krátká.
Tak kdyby někdo chtěl nechám je po tisícovce/kus.
Jinak,jde to pěkně blbě ven,tak hodně zdaru!!

_________________
Lukas

Renault Megane combi 1,9 DTi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2012 1:39 pm 
Právě jsem byl na rampě a praskla mi ta krátká zadní v polovině. Odřízl jsem kus toho pogumování a prasklina je vidět. Asi zkusím postup "krtecek777", flexou vyříznu zub a přes majzlík vymlátím ven. Jen to zkusím přímo na autě na montážní jámě. Poreferuju jak to půjde
Jo a tyč jsem obědnal za 1990kč novou


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 4:20 pm 
Opravu mám za sebou, tak poreferuju jak jsem slíbil.
Zkoušel jsem v domácích podmínkách naříznout torzku a mlátit přes majzlík, leč bezvýsledně. Opravu jsem tedy svěřil místnímu servisu a výsledek je 2 hodiny práce (byl jsem u toho) mlátilo se do toho dovnitř, i ven přes protější tyč, doma vleže bych to nedokázal, Největší problém dělalo to středový uložení, to se i ohřívalo autogenem.
Takže cena 2x hodina práce 640kč, 15min ohřívání autogenem 500kč = 1140kč za výměnu torzky, ale jsem rád že to mám za sebou.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: čtv lis 29, 2012 7:51 pm 
Offline
Nový člen

Registrován: ned lis 18, 2012 12:51 am
Příspěvky: 9
Čaute.Mám problém,měnil jsem na autě komplet zadní nápravu(bubny) a když jsem chtěl nasadit lanovody tak mě nesedí!Mám megana grandtour (r.1999)nápravu jsem koupil ze sedana!Náprava sedí ale bubny jsou trochu jiné.Nevíte někdo jaké jsou rozměry lanovodů u megana sedan a u grandtouru?Díky za případnou pomoc musím na stk a tlačí mě čas :roll:

_________________
Renault Megane 1,9dTi 72kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: ned kvě 25, 2014 9:46 am 
Offline
Vážený člen

Registrován: pon kvě 22, 2006 7:28 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Liberec
Zadní část mi klesla.Mám tam čtyři torzní tyče .Lehnul jsem si pod auto , ale viditelně žádná torzka není prasklá.Tlumiče jsou v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: ned kvě 25, 2014 11:37 am 
Offline
Elitní člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 04, 2007 4:35 pm
Příspěvky: 1061
Bydliště: královéhradecký kraj
Ten lom nemusí být vidět, jsou potažené nějakým gumoplastem nebo je lom v domečku kde je tisícihran, může být jen unavená nemusí být rovnou prasklá

_________________
Renault Laguna II 1.8 16V 88kW r.v.2001 Authentic
__________________________________________
Renault Mégane Grandtour 1.4 16V 70kW r.v.99 KLIMA - prodáno
ex-Renault Mégane Berline Hatchback 1.6 16V 79kW r.v.2000 KLIMA - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: ned kvě 25, 2014 11:39 am 
Offline
Vážený člen

Registrován: pon kvě 22, 2006 7:28 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Liberec
Jo jo.Jinak už jsem objednanej na výměnu.Dám pak reference.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: oprava torzní tyče Renault megane classic
PříspěvekNapsal: čtv kvě 29, 2014 7:16 pm 
Offline
Vážený člen

Registrován: pon kvě 22, 2006 7:28 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Liberec
Tak opraveno.Byla prasklá ta přední zakrytovaná .Vyměnily je v páru.Takže 2 x nová torzka + práce celkem 6500 kč.
Opraveno na počkání za dvě hodiny.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Nejlevnější povinné ručení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Naše Ryby * Nejlevnější povinné ručení * Autobazar Autonoto.cz
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz