Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je čtv lis 23, 2017 5:48 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oprava elektroniky k čerpadlu Vialle
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 7:50 am 
Offline

Registrován: úte zář 23, 2008 10:58 am
Příspěvky: 3
Zdravím, chlapi!
provádím opravy elektronik do těchto čerpadel. Disponuji nejen veškerými náhradními součástkami, ale i programu pro mikroprosesor, pokud by byl v háji, takže případný servis je v cca týdenní lhůtě. Opravy nabízím za paušální a doufám i přijatelnou cenu 1500Kč. Pokud budete mít zájem, stačí poslat poštou vadné elektroniky. Kontak na mě je minolta1@cninet.cz a nebo telefon 601234567.

_________________
Telefon: 601234567




 


Naposledy upravil minolta1 dne ned lis 09, 2008 10:35 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ahoj
PříspěvekNapsal: pát říj 24, 2008 1:45 pm 
Offline

Registrován: ned říj 19, 2008 10:12 pm
Příspěvky: 2
Mám dotaz,ty umíš opravit čerpadlo vialle? muj mejl Petandm@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: bouchla hadice
PříspěvekNapsal: ned črc 19, 2009 10:20 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
při tankování bouchla hadice.všude se plazil plyn.čidla houkala na pumpě..
všichni se jen zaměřují na nádobu.přitom uhlovodíky skvěle rozežírají gumu.naštěstí se vuzavřou ventily,ale šok to je když tankujete.hadice je specialni na LPG kovova Semperit a krytá ještě v husím krku..ty uhlovodíky davají zabrat i motoru.suchy plyn nemaže,vysoké teploty a vodnatost......vyfuk ,koroze vždy uvnitř

Obrázek


je to špatně chráněné proti soli,nic pak nejde povolit.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: a
PříspěvekNapsal: sob srp 29, 2009 3:44 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
Překlad návodu přikládaného firmou Vialle
Uživatelská příručka

Vážený majiteli automobilu

Vybral jste si Vialle Lpi systém .


Tím jste se zařadil mezi tisíce motoristů kteří užívají naše sekvenční vysoce výkoné LPG
zařízení .

Smyslem této příručky je seznámit Vás v krátkosti se základními informacemi o chodu
vozidla na LPG a sdělit Vám specifické informace o Lpi systému .



Co je LPG ?
LPG je zkratka pro Zkapalněný ropný plyn ( Liquified Petroleum Gas ) , to je směs Butanu a Propanu .Tato směs
plynů vzniká při rafinaci z ropy , mezi benzínem a zemním plynem . Používáním LPG přispíváte čistějšímu
životnímu prostředí . LPG používané v automobilech se nazývá pohonné LPG a je skladováno v nádržích v kapalné
formě pod tlakem .

Co je Lpi systém ?
Systém LPG namontovaný ve vašem vozidle se nazývá " vícebodové vstřikovaní kapalného LPG " nebo zkráceně LPi .
V tomto systému vstřikování není LPG dodáváno do motoru v plynném stavu ale je vstřikováno do sacího potrubí v
kapalné podobě . To až neuvěřitelně zlepšuje vlastnosti LPG zařízení . Automobily s Lpi se mohou srovnávat s
benzinovými vozidly , není zde žádný znatelný rozdíl ve výkonu , řídících postupech a emisých výfukových plynů .
Problém zpětných zášlehů je také minulostí . Vialle vyvinulo tuto revoluční techniku a je také jediným výrobcem .
Lpi systém nám dává výhodu pro pozdější vývoj v systémech ovládání motoru , jak současných tak budoucích .

Předtím než začnete užívat vaše vozidlo na LPG

Prostudujte si tento návod a nechte ho u dokladů od vozidla .

Provoz
V souladu s instrukcemi výrobce / dovozce vozidla musíte s Vaším novým vozem ujet určitý počet kilometrů na benzín .
Během této doby neužívejte LPG systém .Jestliže výrobce nebo dovozce neurčí počet kilometrů ujetých na benzín , Vialle
doporučuje ujet nejméně 2000 km na benzín . ( Pro zcela nové vozy zakoupené s LPG ) .

Spotřeba paliva
Protože LPG má nižší energetickou hodnotu na litr než benzín , spotřeba paliva bude na LPG
až o 20% vyšší než srovnatelná spotřeba paliva na benzín .

Výkon

Vaše vozidlo je vybaveno systémem který vstřikuje LPG do motoru v kapalné formě . Tento systém je rovnocenný benzinovému
a užívá co nejlepším možným způsobem elektroniku vozidla . Při jízdě na LPG je výkon Vašeho vozidla rovnocenný jako při
jízdě na benzin .

Záruční list

Zkontrolujte si že váš dealer kompletně vyplnil záruční list a vrátil ho do návodu .

Pojištění

Doporučujeme Vám informovat pojišťovnu že máte ve vozidle namontováno LPG a zjistit zda pojistka pokrývá i Lpg systém .

Leasingová vozidla

Zkontrolujte si zda předchozí bod je proveden leasingovou společností nebo zda je na musíte tyto doklady zkontrolovat osobně .

Provozování LPI systému

Počátek užívání LPI ve voze

Lpi vždy startuje na benzin . Tento systém zajišťuje že motor poběží krátký čas po startu na
benzín . Doba pro přepnutí může být delší , pokud je zvoleno LPG pak během této doby bliká zelená
kontrolka . Tato metoda ochraňuje benzinové čerpadlo před chodem na sucho a benzinové vstřiky
před zalepením nečistotami . Je to nejlepší možná ochrana pro zajištění toho aby celý benzinový
systém fungoval správně . Brzy potom je provedeno automatické přepnutí na LPG a zelená LED
indikující chod na LPG zůstane trvale svítit .


Přepínání paliv

Můžete přepínat z jednoho paliva na druhé zmáčknutím ovládacího tlačítka . Když vozidlo jede na
LPG svítí kontrolka zeleně , pokud jedete na benzin svítí červená .

Když přepnete z benzínu na LPG , kontrolka bude krátký čas blikat . To znamená že přepnutí je
zahájeno ale Vaše vozidlo ještě jede na benzín . Potom když se kontrolka rozsvítí nepřerušovaným
zeleným světlem proběhlo přepnutí na LPG .

Indikace chyb
LED které indikují stav paliva mohou také sloužit jako ukazatel případné závady . Když Led bliká mezi
červenou a zelenou nebo když jedna LED zůstává pomalu blikat , kontaktujte svého dealera .
( viz také " Co dělat v případě závady ") .

Ukazatel stavu paliva

Zde je zobrazováno kolik paliva zbývá v LPG nádrži . Tento ukazatel může být kombinován
s přepínačem nebo to může být samostatná řada LED . Ukazatel stavu paliva ukazuje stav
paliva v nádrži v procentech čistého objemu nádrže
( to je MAXIMÁLNĚ 80% celkového objemu nádrže ) .

Ukazatel obsahuje 5 LED , 4 zelené a jednu červenou . Když je LPG nádrž plná svítí
4 zelené LED . Když je LPG spotřebováváno zelené led postupně pohasínají . Každá zelená
LED reprezentuje 20% čistého objemu nádrže . Když zhasne poslední zelená LED rozsvítí
se červená indikující že Vám zbývá posledních 20% paliva v nádrži .

Poznámka ! Hodnoty jsou orientační
Ukazatel paliva v nádrži ukazuje procenta z čistého objemu LPG nádrže .Čistý objem je cca 75%
celkového objemu nádrže .
-LED 4 = 100-80 % ( čistého objemu )
-LED 3 = 80-60 %
-LED 2 = 60-40 %
-LED 1 = 40-20%
-LED 0 = 20-0% (rezerva )

Minimální rezerva benzínu

Protože LPI systém vždy startuje na benzín mělo by v benzinové nádrži být alespoň 20 litrů paliva . To je třeba pro
zajištění toho aby benzinové čerpadlo neběželo nasucho což vede k jeho mechanickému poškození . Protože Vaše vozidlo
vždy běží nějaký čas na benzín není třeba přepínat po nějaké době do benzinového režimu po nějakém určitém počtu
ujetých kilometrů . Benzinové starty vedou podle druhu provozu k průměrné spotřebě cca 1 L benzínu na 200 km .

Jízda bez LPG
Nedoporučujeme zcela vyjíždět nádrž LPG . Jestliže se přesto stane že se nádrž zcela vyprázdní a vy natankujete
může se stát že bezpečnostní ventil průtoku paliva uzavře palivo a nedovolí přepnout na LPG . Pokud se to stane
vozidlo nebude možno přepnout na LPG . Doporučení pro takovou situaci je nechat vozidlo chvíli stát v klidu
nebo pokračovat na benzín a zkusit přepnout po 10-20 km . Vozidlo by mělo jít opět normálně přepnout a nadále
fungovat bez jakýchkoliv problémů .

Plnění LPG

Pokud budete tankovat LPG poprvé , zeptejte se obsluhy nebo dealera na postup . Postupujte podle instrukcí na
čerpacím stojanu a opatrně . Vaše vozidlo je vybaveno automatickým uzavíracím ventilem který přeruší tankování po
dosažení hranice maximálního plnění a zastaví ukazatel čerpadla .

Poznámka - platí v zahraničí , v ČR je u čerpacích stanic obsluha a manipulace je zpravidla nepovolaným osobám
zakázána . Pokud se ukazatel zastaví nebo výrazně zpomalí ukončete tankování aby jste předešli poškození
plnícího ventilu a čerpadla LPG .

Tankování v zahraničí

Pokud budete tankovat v zahraničí budete potřebovat speciální tankovací adaptér .
Váš dealer by měl být schopen Vám poskytnout správný adaptér .

Údržba a servis
Držte se předepsaných hodnot určených výrobcem vozidla . Jediný další úkon je kontrola
těsnosti LPG soustavy . V případě že zjistíte netěsnost přepněte na benzín a
kontaktujte svého dealera .

Co dělat v případě poruchy
V případě že na Vašem vozidle zjistíte poruchu , nejprve přepněte vozidlo na benzin a
zkontrolujte jestli porucha nadále trvá .

Nepokoušejte se opravovat vozidlo osobně .
Vždy kontaktujte vašeho dealera . Má znalosti , zkušenosti a vybavení k vyhledání a
opravě poruchy na vašem vozidle . Nedávejte své vozidlo k opravě LPG nevyškolené osobě .
Raději vždy vyhledejte servis vašho dealera . Popisujte vždy závady tak přesně jak je
to možné , můžete tím zabránit dlouhému čekání na opravu vozidla .

Lpi může být vypnut vyjmutím 4 hlavních pojistek . Jsou umístěny poblíž baterie .

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Opravy Vialle LPI
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 10:46 pm 
Offline

Registrován: úte zář 23, 2008 10:58 am
Příspěvky: 3
K opravám čerpadel Vialle a elektronik k čerpadlům a souvisejícím odborným činnostem - více info a kontakt na www.minolta1.cninet.cz

_________________
Telefon: 601234567


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: a
PříspěvekNapsal: sob lis 14, 2009 2:02 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
mohu jen doporučit
seriozne mne opravil přimo počitač u motoru .
vše rychle a přijel i do Plzne.
díke ještě jednou

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2012 11:00 am 
Offline

Registrován: úte lis 13, 2012 10:49 pm
Příspěvky: 2
Zdravím, mám v autě tento systém (Vialle) a nedávno mě vyhořela ona pojistka co pohání čerpadlo. Nemá prosím někdo kontakt na Davida z Plzně, který tu na foru o tomto systému dost píše? Posílal jsem mu SZ ale jak jsem koukal přihlášen byl naposledy někdy v květnu:( Jde mi zatím pouze o vyndání a rozebrání čerpadla, abych zjistil následky. V nádrži mám ještě cca 12 l plynu. Tak by mě zajímalo jak se plyn vypouští před otevřením nádrže. Nádrž je klasická válcová se šroubovací přírubou z čela.
Předem Všem děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2012 5:59 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 04, 2012 10:15 pm
Příspěvky: 27
Bydliště: kósek od Brna
O kus výš je email i telefon.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2013 12:33 pm 
Offline

Registrován: pát led 04, 2013 3:52 pm
Příspěvky: 1
Čauky lidičky. Potřebuju radu. Auto mi na plyn skoro nejede, na volnoběh ho sotva udržím v nějakých otáčkách a při tom se chová, jak kdyby šel motor na tři válce. Jakmile přepnu do benzínu, vše šlape jak má. Tím, že motor na plyn pořád ještě jde, soudím, že je možná přicpaný filtr. Ale můžu odpojit hadice k filtru, není přívod pořád pod tlakem? (nerad bych měl auto plné plynu) Nebo se začíná přidírat čerpadlo? Čerpadlo mi zprovozňovali a olej mi doplňovali po zásahu (ne-)odborného servisu p. Coubala, cca před čtyřmi roky velmi šikovní chlapi z Jihlavy. Předem díky za rady. F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: pát bře 08, 2013 2:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
Filtr není problém vyčistit, jen trochu vyteče plynu .Je to zbytek v hadičkách.Takže se neboj.
Doporučil bych vyčistit redukčni ventil u motoru, kde se upravuje tlak plynu asi 3 bary nebo odchází plynový vstřik. Bud je žlutý nebo fialový.Vstřik může bý někdy špatně usazen a netěsní.Takže může přisávat falešný vzduch.

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: ned bře 24, 2013 7:45 pm 
Offline

Registrován: úte zář 23, 2008 10:58 am
Příspěvky: 3
Těžko řešit závady přes Internet.
Nejlépe, když se stavíte do Jihlavy, problémy s cukáním nebo chodem na 3 válce určitě vyřešíme patrně na počkání.
Diagnostika a proměření napoví více .
Kdyžtak napište, na http://www.minolta1.cninet.cz jsou kontakty...

_________________
Telefon: 601234567


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: úte říj 21, 2014 8:31 pm 
Offline

Registrován: ned říj 19, 2014 9:56 pm
Příspěvky: 1
Zdravím jezdce na plyn,
rád bych se podělil s mými zkušenostmi s výměnou ložisek a nalitím oleje do čerpadla typu P02.
Po projití všech diskusních vláken jsem se rozhodl, že si repas čerpadla udělám doma svépomocí.
Po odpojení všech konektorů a přípojek jsem odtlakoval pouze hadicové vedení (cca 2 minuty pomalého ucházení na každou hadici). Po asi čtyřhodinovém pomalém vypuštění zbývajícího paliva z nádrže (asi 5l) přes elektroventil bylo vše v okolí 0,5m zmrzlé a tak jsem čekal další půlhodinu na rozmrznutí, abych nepoškodil o-kroužek mezi blokem čerpadla a nádrží pod mnoha imbusovými šrouby.

Oddělil jsem čerpadlo od mosazného výlitku odpojením hadiček a šroubů. Oddělil jsem část kde koluje plyn od části, kde má být olej. Pomocí klíče 26 jsem zabral za výlisek šestihranu na spodku čerpadla a oddělil už samotný kryt motoru čerpadla. Povolil čtveřici šroubků rotoru čerpadla se stálými magnety a odhalil vinutí statoru. Pod držákem rotoru je na stejné hřídelce kuličkové ložisko SMB 698, potom péro a dopravní šnek pro mazání horního ložiska, dolní ložisko jehlové HK 1210 B (INA) a na konci hřídelka zapadá do jehlového ložiska NK8/12 TN. Toto ložisko díky vyosení hřídelky stlačuje pětici membrán po obvodu ložiska a pumpuje plyn.
Celý systém jsem měl naprosto suchý bez známek oleje a hlavně kuličkové ložisko mělo těsně před smrtí. Nová ložiska jsem natlačil na hřídelku, zavřel spodní část motoru, dolil olej a pomocí šneku natlačil olej do spodní části čerpadla, aby se do vaničky vešlo co nejvíce oleje. Přišrouboval rotor a uzavřel čerpadlo. Spojil s plynnou částí a nakonec i k mosaznému výlitku. Přichytil nádrž zpět do auta a propojil systém. Po natankování zkušebních 10l jsem po ujetí asi 5km a teplém motoru cestou z kopce přepnul na plyn. Kontrolka se rozblikala a po ujetí asi 100m, kdy motor nereagoval na stlačení plynu, vše začalo pořádně fungoval. Zkontroloval jsem úniky plynu pod víkem s ovládací elektronikou a vše ok. Nyní je vše jako předtím, jen je čerpadlo asi o 80% tišší.

Myslím, že po odstranění strachu na systému nic složitého není a zručnější mechanik repas zvládne.

Použité díly:
kuličkové ložisko 698 2Z SMB (35Kč)
jehlové ložisko NK8/12 TN (125Kč)
jehlové ložisko HK 1210 B (INA) (69Kč)
olej MOBIL Glygoyle 220 (648Kč/1L)
vše tedy 877Kč

Nabízím k prodeji 0,5L oleje, který jsem použil. Jsem z Kladna.




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPI Vialle
PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2016 7:43 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
na modrý drát č.3 v měníči jde mínus nebo plus napětí ?
http://vialle.rajce.idnes.cz/vialle/#
děkuji
Obrázek

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Originální dárek * DoKapsy.cz * Naše Ryby * Vyzkoušené babské rady * Blesková půjčka před výplatou * Live Webkamery z Chorvatska * Vinný pavouk * Hudební videoklipy * Na květiny nejen do zahrady
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz