za pomoci jirky ktery provedl překlad.
vam posilam proč odchazi system vialle.
jam mel problem s přetankovanim tim semi dostal tekuty plyn do elektroniky a olej meto vyplachlo.
po asi mesici a laserovym rozboru oleje jsem nasel plnou nahražku kterou použiva f. Vialle.
Cela pumpa se da opravit do 500 Kč, neboli repas,ale podminkou je že jste nemenili stale dokola 15A pojistku.
A ted ten překlad:
Předchozí téma mě inspirovalo k napsání čehosi na téma LPI Vialle. Problematika vstřiku (fáze tekuté) a problémů s ním spojených je dosti neznámá. Pokusím se to objasnit, jak jen nejlépe dokážu. Tak tedy, zmiňované problémy nejčastěji vznikají od pumpy. Je to špíně nejméně odolná část instalace LPI. Pumpa je umístěna uvnitř nádrže, ale filtr plynu se nachází až za ní (v mosazném cylindrickém obložení). Přes pumpu tedy protéká vše, co je v nádrži. Obecně je známo, že plyn prodávaný v Čechách nepatří mezi nejlepší. Å pína obsažená v LPG tak způsobuje postupné ničení mechanických částí pumpy (ložiska, pumpující mechanismus atd.). Dalším vrahem je voda. Ta z pumpy vyplachuje olej, který ji mastí. Je to speciální olej, nerozpustný uhlovodíky, ale bohužel rozpustný vodou (neexistuje náhrada, musí to být originál). Působením těchto dvou činidel se po určitém čase začnou projevovat problémy spojené s poklesem tlaku plynu v LPG palivové soustavě: ztráta výkonu, chrastění motoru, dlouhá doby přepnutí LPG/benzín, nerovnoměrný chod na volnoběh. S tím jde ruku v ruce i nárůst hlasitosti pumpy. Ve finále to vede ke spálení pojistky, která se spolu s dalšími třemi nachází v komoře motoru (všechny 15A). Za chod motoru odpovídá jedna z krajních. A tady první velké bacha! Můžete vyzkoušet výměnu pojistky, nikdy však nezkoušejte vyšší než 15A. Jestliže se spálí i ta (ta vyměněná 15A), nemá cenu to zkoušet znovu. A výměna pojistky za větší zcela jistě povede k neopravitelnému spálení elektroniky ovládající pumpu. V této fázi je načase zrezignovat z jízdy na LPG a poohlédnout se po odborném mechanikovi. Vložení větší pojistky sice přinese efekt, avšak na velmi krátkou dobu. Jestliže dojde ke spálení elektroniky ovládající pumpu, náklady na opravu značně stoupnou, pokud bude vůbec ještě možná.
Teď možná trochu slov o tom, jak se vyhnout této tragédii. Tankování na kvalitních pumpách s ověřeným mechanismem určitě výrazně sníží šanci natankovat špatné LPG. Další věcí je množství tankovaného LPG do nádrže. Pojistka umožňující natankovat jen do 80% objemu nádrže má u Vialle lpi dvojí význam. Zaprvé umožňuje přirozenou rozpínavost LPG, zadruhé neumožňuje vstup kapalného LPG do vnitřku pumpy přes její ventilační převod, což by způsobilo vymývání a odpařování oleje. Jestliže je tato pojistka poškozena, je dobré pamatovat při tankování na onu 80% hranici plnění.
David
novejsi system
